30 de març 2008

Centre Cultural Català

Fins ara, segons el que havia llegit de la geografia comarcal, el Conflent, quan es puja de la plana cap a Cerdanya per la nacional 116, comença al coll de Ternera. Mira, potser que hauré llegit de través... perquè, ahir, tornant de la Vila on s'inaugurava el Centre Cultural Català, vaig constatar que de fet, el Conflent, segons ho anuncia el senyal (nou i bonic) que acaben d'instal·lar, comença abans! No! Bo, proposo que si els fa mandra desplaçar el senyal de l'altre costat del coll, hi afegeixin un retol petit dient: a 400 m.

A la cerimònia d'inauguració, molta gent. Gralles, tarotes, flabiols i tamborins. Castellers. Cançons i parlaments optimistes, i una copeta de cava per fer-ho passar... Feia goig. De veritat. Mes jo, no em podia sentir tan optimista com això...Perquè, tractant-se de cultura, jo pensava amb la poesia. Pot semblar increïble, però des que vaig començar el programa dels INSTANTS POÈTICS -al juny vinent farà quatre anys- tinc la impressió d'haver esgotat l'efectiu complet dels poetes de Catalunya-Nord. On són els nous poetes d'aquí? On són els poetes joves? L'Hervé Pi em deia que potser que n'hi ha, però no els coneixem. D'acord, amic. Doncs, em compraré una llanterna i com Diògenes aniré pel món i a la gent que em preguntarà què faig, diré: Busco un poeta de vint anys!